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ABOUT

FedericoBarrazzo

DESIGNER PROFILE

 

Federico Barrazzo was born on the 30th of November of 1992 in Rome, Italy. After finishing High school in liceo scientifico, Convitto Nazionale in Rome, he completes his education at IED of Rome, getting a degree in Fashion Styling.

Not being able to limit his creative tendecies to just one profession, he commits to a new personal project as Fashion Designer, which takes full form in 2011, while starting his education and experience as Fashion Stylist.

Since 2013 he’s been collaborating as Stylist Assistant of Marco Grisolia, while at the same time working as a freelance Stylist.

 

 


 

Federico Barrazzo nasce il 30 novembre del 1992 a Roma, Italia. Dopo i suoi studi al liceo scientifico Convitto Nazionale di Roma, si laurea in Fashion Styling allo IED di Roma.

La sua tendenza creativa, non riuscendo a rimanere concentrata in una sola professione, sfocia nel progetto personale come Fashion Designer che sviluppa dal 2011, parallelamente alla formazione e all’esperienza di Stylist.

Dal 2013 inizia a collaborare come Stylist Assistant di Marco Grisolia presso l’agenzia Studio DModa, lavorando, allo stesso tempo, come freelance Stylist.

BRAND PROFILE

 

Born from the will to build a unique styling concept, that fully portraits the Designer’s identity,
The B. combines the outstanding value of made in Italy and the classic handicraft of “Bel Paese”, with influences from other Lands of the World in research and innovation.

Each collection emerges from a phase of deep research, which then explodes with the power of sensations. The silhouettes and volumes, of different natures, are kept together by clean and linear cut and by different palettes of color, from season to season; all of which defines the sobriety of the Brand.

After the launch, the succession of the collections has shown the ever growing maturity of The B. as a affirmed Brand. Since Fall-Winter 2013-2014 the creations have been enriched by accessories; then the first pieces of male clothing started coming into view. At the moment The B. counts womenswear, menswear and a line of accessories.

In conclusion the real focus of the Brand is marked by a mix of figures that compose a new “dressing” idea: menswear and womanswear in fact, often meet, almost blending and give birth to unique unisex pieces. It’s this fusion that gives great versatility to the creations together with the explicitly geometric cuts, the minimal approach and the aesthetic synthesis.

 


 

Nato dalla volontà di costruire un concetto stilistico unico e capace di rispecchiare l’identità del Designer, The B. fonde il valore assoluto del made in Italy e l’artigianalità classiche del “Bel Paese”, alla ricerca ed all’innovazione proveniente da altri Paesi del Mondo.

Ogni collezione prende forma da una profonda fase di ricerca, che poi esplode grazie alla forza delle sensazioni; ne derivano silhouette e volumi di varia natura, accomunati da tagli precisi e lineari e da palette di colore, diverse di stagione in stagione, che plasmano la sobrietà del Brand.

Dopo il lancio, le collezioni si sono susseguite mettendo in evidenza la maturità che, ha permesso a The B. di affermarsi. Dall’ Autunno-Inverno 2013-2014 le creazioni hanno iniziato ad essere arricchite dalla presenza di accessori; poi si sono aggiunti pezzi rivolti all’universo maschile. Attualmente il Brand conta la linea donna, quella uomo ed infine gli accessori.

Il vero focus del marchio, infine, è caratterizzato da una miscela di figure che compongono una nuova idea del “vestire”: maschilità e femminilità, infatti, a tratti si incontrano, quasi coincidendo, dando così vita a pezzi unisex unici, che permettono una grande versatilità, rimanendo accumunati da evidenti geometrie nei tagli, nel sapore minimal e da una forte sintesi estetica.