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ABOUT

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DESIGNER PROFILE

 

Federico Barrazzo is an italian fashion designer from Rome, born in 1992.
After finishing his education at IED of Rome, getting a degree in Fashion Styling, he decides to expand his creative universe, giving life to a personal project with a complex vision.

In 2015, during his Stylist’s experience, he officially launched The B. brand, a synthesis of a heterogeneous aesthetic observation, devoted to the reinterpretation of the stylistic coordinates of contemporary dress.

 


 

Federico Barrazzo è un designer romano, classe 1992.
Dopo gli studi in Fashion Styling presso L’Istituto Europeo di Design di Roma, decide di ampliare il proprio universo creativo dando vita ad un progetto personale di più complessa visione.

Nel 2015, parallelamente all’esperienza di Stylist, lancia ufficialmente il brand The B. , sintesi di una osservazione estetica eterogenea, votata alla reinterpretazione delle coordinate stilistiche del vestire contemporaneo.

BRAND PROFILE

 

The B. was born in 2015  from the will to build a unique styling concept.
We work on total look: clothing and accessories. The products are entirely Made in Italy, with a high sartorial and artisanal level.

Each collection emerges from a phase of deep research, which then explodes with the power of sensations. The silhouettes and volumes, of different natures, are kept together by clean and linear cut and by different palettes of color, from season to season; all of which defines the sobriety of the Brand.

The collection is womenswear for the most part because the main inspirations start with the woman. There’s a capsule menswear collection, just for an aesthetic choice, and the accessories that complete the look.

We have a wide target. The collection speaks to a woman who cares about quality and details, who loves clean silhouettes, with vintage references but always fresh and contemporary.

 


 

The B. nasce nel 2015 in seguito alla volontà ci creare un concetto stilistico ben definito.
Le collezioni prevedono un total look: abbigliamento e accessori. Interamente Made in Italy, i prodotti nascono grazie all’elevato livello sartoriale e artigianale.

Ogni collezione prende forma da una profonda fase di ricerca, che poi esplode grazie alla forza delle sensazioni; ne derivano silhouette e volumi accomunati da tagli precisi e lineari e da palette di colore, a servizio della sobrietà del Brand.

La maggior parte delle collezioni è destinata alla donna perché le principali ispirazioni partono dalle donne. A questa si affianca anche una capsule collection uomo, solo per una scelta estetica del designer, e gli accessori a completamento del look.

Il target è ampio. Le collezioni parlano a una donna attenta alla qualità e ai dettagli, che ama le linee pulite, con riferimenti vintage ma sempre freschi e contemporanei.